Recenzie Little Brother - Cory Doctrow

07:13 Alexa 0 Comments

Prima data cand am pus cu adevarat ochii pe aceasta carte a fost cand am gasit, in priml numar al revistei Galileo (Millenium Press) un articol scris de Cory Doctorow referitor la cartea sa, Little Brother. In urma citirii acelui articol am ramas cu impresia ca Doctrow era un scriitor competent care chiar stie ce face. Nu m-am inselat. In urma cu fix o saptamana, cum nu am resit sa fac rost de carte dupa atatea incercari, m-am hotarat sa o cer librariei online Libris. Am mancat cartea, savurand fiecare cuvant in parte. Bine scrisa si cu firul narativ coerent, din ea putem invata chiar foate multe lucruri, atat din punctul de vedere al tehnicii cat si privitor la drepturile pe care un om le are – drepturi si legi universale care se aplica si la noi in tara. Dar nu va inchipuiti ca este plictisitoare. Inveti o groaza de modalitati prin care poti evita camerele de filmat si sunt expuse mai multe moduri de chiulit. Te invata cum sa bruiezi undele radio si multe altele. Si jur ca, dupa ce fac si eu o chestie de acolo o sa iau 10 atat la fizica cat si la tehno! Nu mai zic de informatica…. :>
Ok, hai sa trec la subiect. Primele trei capitole: chiulit intr-un mod foarte interesant, furt, atac terorist asupra Bay Bridge, arest, inchisoare (sau temnita, alegeti voi), un prieten injunghiat si apoi disparut… Lista coninua muuuult – numai pentru capitolele 1-3. Imaginati-va insa ce este in restul cartii! Wow! Nici nu v-ar veni sa credeti. Pff… nici nu stiu cu ce sa incep. Hai sa va dau cateva spoilere, ok?
Cand Marcus chiuleste de la scoala ca sa se duca sa joace un joc, nimereste la momentul nepotrivit in locul nepotrivit. Caci abia ajunsesera la destinatie, el si inca trei dintre prietenii lui, ca se aud bubuituri si pamantul incepe sa se cutremure violent. Incercand sa ajunga in zonele de siguranta ale orasului, pana sa-si dea seama ca era fara rost, unul dintre cei patru, Darryl, a fost injunghiat. Iesind inapoi la suprafata, sunt prinsi si luati de DHS, o agentie care ar trebui sa asigure siguranta orasului. Au fost supusi interogatoriului si au fost tinuti in conditii groaznice, fara mancare si fara sa li se ingaduie sa vorbeasca unul cu celalalt. Insa, pana la urma, au fost eliberati: mai putin Darryl care era mort. Marcus, insa, pentru a se razbuna si pentru binele oamenilor din restul tarii, a decis sa dejoace planurile celor de la DHS de a „proteja orasul” lipsind pe fiecare locuitor de intimitate.
Ceea ce imi place extrem de mult la aceasta carte este realismul. Fiecare lucru pus in aplicare este explicat astfel incat sa-l poti aplica la randul tau. Unele lucruri de acolo pot fi chiar extrem de folositoare, credeti-ma. Merita sa cititi cartea aceasta cu orice pret.